Artykuły

8 zasad, które pomagają w walce z bezsennością

Stopy na łóżku

Sen jest bardzo ważny dla każdego człowieka. W chwili, gdy śpimy, odpoczywa cały nasz organizm. Nocna regeneracja sprawia, że możemy normalnie funkcjonować i wywiązywać się ze swych obowiązków.

Niestety, problemem coraz częstszym staje się bezsenność. Ponieważ jej skutki mogą mieć poważne konsekwencje dla naszego zdrowia, każdy z nas powinien pamiętać o 8 zasadach, dzięki którym o zdrowy sen nie będziemy się musieli martwić. Jak możemy rozwiązać problemy z zasypianiem?

Zasada 1. Ustal godziny snu

Jeśli mamy problemy z zasypianiem, powinniśmy starać się chodzić spać i wstawać o stałych godzinach. Jeśli będziemy kłaść się do łóżka codziennie o tej samej porze, łatwiej będzie nam zasnąć.

Zasada 2. Kolację zjedz wcześniej

W wielu przypadkach główną przyczyną problemów z zasypianiem okazuje się kolacja – zbyt obfita i zbyt późna. Pamiętajmy, że ostatni posiłek w ciągu dnia powinno się zjadać najpóźniej na 2-3 godziny przed snem.

Zasada 3. Zrezygnuj z alkoholu

Są wprawdzie tacy, którzy lubią sobie wypić drinka „na lepszy sen”, ale… takie podejście w większości przypadków przynosi wręcz odwrotne efekty. Alkohol pobudza, zatem spokojnie można uznać go za przeciwnika zdrowego i spokojnego snu.

Zasada 4. Ostrożnie z kawą i nikotyną

I kawa, i nikotyna, mają silne właściwości pobudzające. Im więcej takich substancji trafia do naszego organizmu, tym większe problemy z zasypianiem.

Zasada 5. Starannie dobieraj programy, które oglądasz przed snem

To, co oglądamy, wpływa na nasz nastrój. Na wieczorne seanse wybierajmy takie filmy i programy, które pozwolą nam się wyciszyć i zrelaksować. Efekt? Szybciej zaśniemy.

Zasada 6. Zadbaj o miejsce snu

Przewietrzona sypialnia, ochrona przed światłem wpadającym przez okna do pomieszczenia w którym śpimy oraz wygodny materac – to kolejne czynniki, które wpływają na jakość naszego snu.

Warto też pamiętać o wygodnej poduszce – bardzo ważnej i dla naszego komfortu, i dla zdrowia. Pamiętaj, że idealne miejsce do snu to miejsce wyciszone, postaraj się zatem zadbać o to, by w Twym najbliższym otoczeniu panowała możliwie jak największa cisza.

Zasada 7. Zadbaj o swą formę

Dobra kondycja oraz systematyczne ćwiczenia to kolejne czynniki, które mają ogromny wpływ na jakość naszego snu. Ruch na świeżym powietrzu pomaga nam w zasypianiu i w spokojnym przesypianiu nocy, warto zatem pamiętać o wieczornych spacerach oraz o systematycznej gimnastyce.

Zasada 8. Pamiętaj o kąpieli

Problemy z zasypianiem można też pokonać za pomocą kąpieli. Dzięki niej można się odprężyć i wyciszyć. Pomocne mogą się tu okazać olejki eteryczne, np. z lawendy, które czynią taką kąpiel wyjątkowo przyjemnym doświadczeniem i doskonałym przygotowaniem do snu.

Zbyt częste problemy z zasypianiem oraz bezsenność to poważne obciążenie dla naszego organizmu. Wiadomo, że zdrowy sen to lepsze życie i większa sprawność umysłowa. Pamiętajmy zatem o tych zasadach, które pomogą nam w zasypianiu i pomogą nam się uchronić przed wszelkiego rodzaju zaburzeniami snu. Efekt? Lepsza forma, więcej radości z życia i mniej problemów związanych ze zmęczeniem i rozdrażnieniem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *